Autobusy, oprócz tego, że są bardziej przyjazne dla przyrody i środowiska niż inne środki transportu, a także są najbardziej praktyczną i korzystną opcją transportu w jakiekolwiek miejsce z mniej lub bardziej liczną grupą ludzi, kryją w sobie wielkie ciekawostki.

Używanie starych autobusów jako pryszniców.

Z biegiem lat, stare i nieużywane autobusy stały się oryginalnymi konstrukcjami, których funkcje są bardzo zróżnicowane. Na przykład w San Francisco autobusy te były używane przez organizację pozarządową do zapewnienia pryszniców i toalet rosnącej liczbie bezdomnych w tym amerykańskim mieście. Dzięki tej idei solidarności, bezdomni mogliby umyć się w tych obiektach w ograniczonym czasie dwudziestu minut.

Łóżka w autobusie, dlaczego nie?

W Chinach często zdarza się, że trasy autobusowe są długie, a w wielu przypadkach bardzo męczące, ponieważ czasami potrzeba kilku dni na podróż. Aby uczynić tę podróż wygodniejszą, autobusy dalekobieżne oferują swoim pasażerom łóżka zamiast miejsc siedzących.

Dlaczego londyńskie autobusy są czerwone?

Do 1907 r. różne prywatne firmy autobusowe w Londynie mogły dowolnie malować swoje pojazdy na dowolny kolor. To właśnie londyńska General Omnibus Company zdecydowała się pomalować je na kolor czerwony, który znamy do dziś aby odróżnić je od tych, które należą do firm konkurencyjnych. Ta strategia uczyniła z nich największego operatora. Wkrótce potem na prośbę Policji Metropolitalnej, dodano numery wskazujące różne trasy, którymi podążali.

Coś dla fanów Pokémon.

W Japonii normalne jest znalezienie autobusów w kształcie Pikachu. Autobusy w kształcie Pikachu i inne animowane postacie są używane przez młodsze dzieci do chodzenia do szkoły. Wiele z nich należy do przedszkoli, aby przyciągnąć uwagę dzieci i sprawić, że trasa będzie bardziej przyjemna.

Diabelska krzywa.

Na świecie istnieje wiele dróg, które są dla ludzie przeraźliwe a niewątpliwie jedną z najbardziej niebezpiecznych jest ta znana jako Curva del Diablo (Diabelska Krzywa).

Odcinek ten graniczy z niebezpiecznym klifem piaskowym, wzdłuż którego poruszają się głównie ciężkie pojazdy, takie jak ciężarówki i autobusy. Oprócz ostrych zakrętów, do czynników ryzyka dodaje się mgłę, która w kwietniu i grudniu zaostrza się i sprawia, że droga jest bardziej śliska. Z drugiej strony, brak metalowych poręczy i 52 zakręty, które po nich następują sprawiają, że trasa ta jest jedną z najtrudniejszych do pokonania na świecie.